Khamis, 20 Oktober 2011

CERITA fakta dan lawak tak wehh !


1) korang percaya tak . dalam proses nak buat kapal selam , antara bahan asas ialah air limau ais . setelah kajian di buat ,       seorang pembina kapal selam memerlukan air limau ais untuk menghilangkan keletihan semasa membuat kapal selam . tanpa limau ais tu maybe kapal selam tu tak dapat disiapkan .





2) mengikut penyelidikan dari Borneo , kura kura dan burung gagak tidak boleh meniru bunyi anjing , tetapi berbanding haiwan seperti kucing , lembu dan badak sumbu jugak masih tidak boleh meniru bunyi haiwan 
yang lain .



3) percaya tak anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku. tetapi terdapat seorang warga Jepun Wagi Teriku yang berjaya menyentuh telinga nya menggunakan sikukawan karibnya . 



4) Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.



5) dengan hanya meletakkan garam didalam air masak berisi bawang, boleh membuatkan air tersebut menjadi beku bila air tersebut diletak kan di dalam peti sejuk.



6) Henry Ausberg adalah seorang pemburu burung . dia telah menggunakan beberapa teknik memburu bagi      menangkap banyak burung dalam satu masa dan masih tidak berjaya. setelah dua hari berehat dan berfikir     akhirnya dia berjaya menangkap sebanyak 134 burung dalam satu masa . kali ini dia hanya menggunakan      camera 
DSLR NIKON D3100.



7) kentut adalah satu kaedah dimana dapat mengaturkan semula kedudukan sistem didalam badan manusia. 


8) setelah kajian dibuat hampir 80% manusia pernah menipu dan hampir 92% manusia pernah ditipu . sebagai contoh fakta yang terdapat pada nombor 7 adalah tipu semata mata dan anda telah mempercayainya . malah anda telah ditipu lagi dengan peratus kajian manusia menipu dan ditipu lagi .


6 ulasan:

  1. haha .
    penipu giler ^^,
    aniway . folo sinie .
    owh lg satu .
    tulisan entry zaidi kuar dari border post lah .
    susah nak bace . hope boleh perbaiki , so nnt orng akan lebih senng nak bce entry zaidi :)

    BalasPadam
  2. @purpl3h0lichaha . oh yeke ? ok baru lagi . tunjuk ajar ku sifu . thanks :) akan dibaiki .

    BalasPadam
  3. haha .
    pengaruh mentor :D
    okey . owh ye . nak blog kene promote x ?? hoho ^^,

    BalasPadam
  4. xpelah dah but da ponn , pinjam header zaidi : BACE SINIE

    BalasPadam
  5. @purpl3h0lichaha sory lah . baru hari ni dapat reply . final nak dekat . blog kena pinggir dulu hmm apa pun thanks hee promote hee :P

    BalasPadam
  6. haha !
    jngnla sifu2 . huk3
    ok2 .
    gud luck untk final ! ^^,

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...